Clients & Partners

      Raamdecoratietotaalmarkt.nl is de grootste webshop van Nederland op het gebied van raamdecoratie op maat gemaakt en heeft al meer dan 15 jaar ervaring met productie, verkoop en montage van raamdecoratieproducten.
Badkamermarkt.nl is de grootste webshop van Nederland op het gebied van badkamers en sanitair.

      Badkamerconcurrent gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      ShirtByHand gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      Bouwshoponline gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      Voordeelmobiel gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      Service partner Juice gebruikt Follow Up Manager om de gewenste campagnes uit te voeren.

      Bouwtotaalmarkt.nl is het idee van een groep gedreven liefhebbers van de bouwbranche die na jarenlange praktijkervaring vonden dat het anders moest en kon.

      Jacobs en Jacobs gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      Quickparking gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      Tegeltotaalmarkt.nl is de grootste webshop van Nederland op het gebied van tegels, natuursteen en toebehoren.

      My Way Fashion gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      VC Someren gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.
Barbecuetotaalmarkt.nl is de grootste webshop van Nederland op het gebied van barbecues, buitenkeukens en de daarbij behorende accessoires.

      Hardhouttotaalmarkt.nl is een webwinkel waarop u kwalitatief hoogwaardige hardhouten producten kunt bestellen.
emma-nl keurmerk voor professionele e-mailmarketing

      MatraBike gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      Het grootste online-winkelcentrum van Nederland!

      E-bad gebruikt Follow Up Manager voor haar emailcampagnes.

      VerlichtingTotaalmarkt.nl biedt topmerken verlichting tegen zeer voordelige prijzen. Profiteer van een enorm assortiment verlichtingsarmaturen zoals o.a. Flos, Prandina, Modular, Quasar en Artemide tegen aantrekkelijke kortingen.

      Deurtotaalmarkt.nl is de meest uitgebreide webwinkel op het gebied van deuren.
Expertise > Campagnemanagement > Expertise > Campagnemanagement

Campagnemanagement

Het opzetten van een goede marketingcampagne vergt veel kennis, kunde, ervaring en bovenal: kennis van de wensen van de relatie ofwel (potentiële) klant. Follow Up Manager biedt de ultieme mogelijkheden om een marketingcampagne precies naar uw wensen én de wensen van uw relatie op te zetten.
De definitie van een marketingcampagne is volgens “Van Dale“ een “openbare actie vanuit een commercieel beleid”. De essentie van een marketingcampagne wordt in de definitie van het woord reeds beschreven, het is namelijk een actie richting de buitenwereld (lees: (potentiële) klanten) met een commercieel doel. Vanuit een marketingbeleid wordt dus reclame gevoerd, met als voornaamste doelstellingen het aanwakkeren van consumptie, het versterken van het merkimago, het vergroten van de klantloyaliteit en klantenbinding.

Er zijn vier belangrijke afwegingen die gemaakt moeten worden bij het opzetten van een marketingcampagne:

1. Waarom?
Stel vooraf de doelstelling voor elke campagne vast. Dient de consumptie aangewakkerd te worden? Of is vergroting van naamsbekendheid of verbetering van het merkimago het doel van de campagne? Ook het verrijken van relatieprofielen kan een doel op zich zijn.
De doelstelling bepaalt de actie in Follow Up Manager. Een enquête is een uitstekend middel voor verrijking van relatieprofielen, terwijl een wekelijkse e-mailnieuwsbrief zich uitstekend leent in geval van klantenbinding.
Follow Up Manager is een ultiem middel om verschillende doelstellingen te combineren. Verrijking van relatieprofielen middels een enquête, kan bijvoorbeeld automatisch worden opgevolgd door een bedankpagina met logo een bedrijfsgegevens (naamsbekendheid / imago), een bevestigingse-mail met aanmeldmogelijkheid voor de nieuwsbrief (loyaliteit), een vervolge-mail met de nieuwste aanbiedingen (loyaliteit / consumptie) en bij een doorklik van de ontvanger een kortings-SMS bij besteding van een minimaal bedrag in de winkel (consumptie).

2. Wie?
Het is erg belangrijk om te weten welke (potentiële) klant benaderd dient te worden voor de campagne. Oftewel: wat is de doelgroep van de actie? Nieuwe relaties (leads) vragen vaak om een andere benadering dan bestaande relaties (klanten). En is elke ontvanger geïnteresseerd in de actie, of kan er een selectie gemaakt worden tussen de relatieprofielen? Hebben relaties een bepaalde eigenschap (tag) waarop de selectie gebaseerd moet zijn?

In Follow Up Manager kan zeer gericht geselecteerd worden op elk onderdeel uit het relatieprofiel. Dienen alle relaties met de voornaam Jan de actie te ontvangen? Of nemen alle relaties met de tag “klantenkaart” deel aan de actie? Selecteer op de juiste manier en u bent zeer gericht bezig met het uitvoeren van de marketingcampagne.

3. Hoe?
In sommige gevallen kan de (potentiële) klant direct geconfronteerd worden met het product, soms is indirecte benadering geschikter. Welke manier van benadering past het best bij de doelgroep, de doelstelling(en) en het bedrijf? Onaangekondigd een e-mail of SMS versturen is niet alleen verboden, maar kan ook averechts werken, wanneer de relatie de ontvangst niet waardeert. Dit kan negatief zijn voor het product- en bedrijfsimago. Wees dus bij iedere campagne transparant en eerlijk richting de relatie en bedenk goed hoe de relatie benaderd wil worden.

4. Wanneer?
Timing is essentieel in een goede campagne. De factor tijd kan veel invloed hebben op acceptatie door de ontvanger, op het responspercentage en dus het behalen van de doelstellingen. Ook de aard van de relatie houdt verband met timing; een zakelijke relatie zal de actie bijvoorbeeld eerder beleven tijdens kantooruren, terwijl een particuliere relatie eerder ’s avonds of in het weekend actief zal zijn.
In Follow Up Manager is de start- en eindtijd per campagne in te stellen, zowel in tijd als in dagen.
Timing is een gevoelskwestie en is moeilijk te generaliseren, maar uit de uitgebreide statistieken per campagne in Follow Up Manager kunnen ook feiten opgemaakt worden. Zo wordt voor elke e-mailing bijgehouden op welk moment van de dag de meeste openingen en doorkliks zijn, tot op een half uur nauwkeurig.

Campagnemanagement met Follow Up Manager is uitgebreid, eenvoudig en voorzien van alle functionaliteiten voor een optimale één-op-één marketingcampagne.

Voor meer informatie neem vrijblijvend contact op, vraag een brochure aan of vraag een demo aan. Wij zijn u graag van dienst!